tirsdag 6. november 2012

Orla Kiely i Covent Garden

Det er mye jeg er glad i, jeg. Fugler, barn og dyr, men ikke klokka sju om morgenen, var det en som sa.  For eksempel er jeg temmelig glad i veskene mine fra Orla Kiely. Jeg er nå glad i alle veskene mine, jeg har ikke akkurat få, jeg samler i lader og dynger, og kaster sjelden. Når jeg vandrer over til de evige jaktmarker, eller forhåpentligvis over til de evige loppemarkeder, da blir det mye å dele etter meg. Mye å rydde opp i også. Jeg er ikke så sikker på at det er noen som vil ha eskene med lommetørklær, eller de ca 100 små bustete påskekyllingene. Men de får bare skille skitt og kanel, så blir det nok en del bra, tenker jeg. Og ikke minst altså veskene fra Orla Kiely.

Det var forelskelse ved første blikk, første gangen jeg så ei Orla Kiely-veske. Det var på Shine i Trondheim.  Så vidt jeg vet, er Shine, ved siden av Zalando,de eneste som fører Orla Kiely i Norge. Hun designer forresten ikke bare vesker  men møbler, tapeter og klær, ved siden av veskene. Shine tar ikke så ofte inn veskene, og heller ikke så mange i gangen, så de greier ikke helt å holde meg med dem. Jeg bruker dem til hverdags, og sliter dem ut. Enda de er veldig slitesterke, så ser de ikke så friske ut etter to år.

Derfor, da jeg var i London, måtte jeg finne butikken hennes. Jeg tror nesten det er flere i London, men jeg fant etterhvert den i Covent Garden: Jeg var ikke i selve markedshallen, men i gatene rundt. der var det utrolig mange kjekke butikker Særlig mange var det rundt Seven dials. Anbefales. Orla Kielybutikken var en åpenbaring av en veldesignet butikk, bare se bildene nedenfor.

I love a lot of things, and one of the things I really, really love, are my handbags from Orla Kiely. They are not easy to come by here in Norway, as far as I know, we can buy them only at Shine in Trondheim. The owner will only take a few into her shop, and last time, she forgot to tell me, even if she promised me too. I wear them unto treadbare, every day the year around. I needed a new one, and visited one of her shops in London when I was there last week. A wonderful shop, and I bought a really gem of a handbag there. I was thinking of using this bag for the more dressed up occasions, but I started to use it right away.
 I really liked the streets around Covent Garden, many nice shops to be found there, and much more interesting than Oxford Street.



I want a purse in purest gold, Santa, do you hear me?



Orla Kiely is known for her patterns



Nice handbags, but my dreambag is not one of those..

And here is my dream bag; Small Jeanie bag, I love, I love

7 kommentarer:

  1. Oi, oi... så herlig en butikk - både varene og innredningen! Den siste vesken passer perfekt til en av kjolene jeg kjøpe i London :)

    SvarSlett
  2. Jeg vil også til de evige loppemarkeder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye bedre enn jaktmarker, spør du meg. For ikke å snakke om gater av gull...

      Slett
  3. Det høres ut som det blir rene loppemarkedet for dem som i sin tid skal rydde etter deg. Men de vil helt sikkert finne mange skatter også! :)
    Fikk veldig lyst til å ta en tur til London, nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror de kan åpne butikk. Skal de ha auksjon, må det i alle fall være kvalitetsauskjon. Men jeg har tenkt å være her lenge enda..

      Slett
  4. Oh Lise, I love, love, love your bag too!
    xo Carole

    SvarSlett
  5. love your wonderful bag too!! :-) mano

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!