søndag 4. november 2012

Aldri for gammel for barnebøker



54-åring som elsker barnebøker, det er meg det! Ja, ikke typen lettvinte illustrasjoner og platte tekster, men  kunstneriske,  gode barnebøker for barn. Da jeg var i London nettopp, og vi var i museumsbutikken i Tate Modern, var det like før jeg gikk helt bananas, det var så mye vakkert og flott av barnebøker. Heldigvis har vi Amazon, det er bedre at postverket bærer bøkene hjem enn at vi må gjøre det selv. For å huske bøkene, tok jeg bilder. Disse vil jeg dele med dere nå.

Jeg har i mange år samlet på pop-up bøker, det har ligget nede en stund nå, men jeg tror jeg er moden til å ta det opp igjen, kanskje jeg bruker unnskyldningen at vi nå av og til vil få barnebarn på besøk. Eller forresten, nei, hun må nok bli ganske gammel før hun får se i disse bøkene.


Jeg minner om at jeg har blogglotteri, og gjett hva som er hovedpremien? Ja, nemlig, ei barnebok. Vær med på lotteriet da, den er så vakker at det nesten kan ta pusten fra en stakkars halvgammel dame.

I love childrens books. Oh, no, not all of them, not books with disrespectful illustrations and .... texts. I love the books that are written and illustrated with respect for children and their need to experience art, both in words and in illustrations. When I was in London last week, I had difficulties to behave like an adult, the wonderful books where in abundance. I photographed many of them , to remember them, and I have already ordered some of them from Amazon. You can win one of them in my bloglotteri, see here.





I have never heard about this edition before, you can find it at Amazon

A pop up book, you can get it here: 
                             



Ellers, jeg vil anbefale disse bøkene av Anneli Sundquist og Camilla Engman De er absolutt nydelige, og antakelig er det ikke lenge før de havner i postkassen min, de heller.

You can buy this book from here own website
Denne boka med illustrasjoner av Camilla Engman er utgitt på norsk hos MAGIKON



6 kommentarer:

  1. Hei :) Jeg skjønner godt at du er begeistret for slike bøker. Jeg kjøpte endel barnebøker etter illustrasjonene da Tuva var lita. Jeg har også vært i butikken på Tate modern, og ja. det er en fantastisk butikk! Du har virkelig en superfin utloddning gående nå Lise. Jeg ønsker deg en snart finfin ny uke :)

    SvarSlett
  2. Billedbøker, Lise. Ikke barnebøker :-D

    Veldig fine de over her, og det minner meg på at Camilla Engmans bøker må på ønskelista til småtassene. Takk for tipset!

    SvarSlett
  3. I love birre!! and "nydelig" is such a lovely word! in german we say "niedlich"...
    :-) mano

    SvarSlett
  4. Pop-opp bøker er fine, men veldig sårbare for små barnefingre! Der må det bare ses, men ikke røres :)
    Men for et eventyr for et barn!

    Og billedbøker med illustrasjoner som setter fantasien i sving, fantastisk!

    SvarSlett
  5. Så enig, så enig. Elsker også slike flotte barnebøker. Må svinge innom lotteriet ditt... *smil*

    Takk for hyggelig kommentar hos meg
    Vi er ganske heldige ja, vi er det:)

    Ønsker deg en fin kveld
    Klem Tonje

    PS: har du hull i ørene, eller kjenner noen som har det? titt innom giveawayen min:) Klem igjen

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!