søndag 21. oktober 2012

Tips til Londonturen

Er det noen som har tips til Londonturen? Jeg skal dit snart, allerede denne uka. Jeg har planlagt at jeg skal planlegge turen godt, men det er det eneste jeg har greid å planlegge. Jo, jeg, det vil si vi, mannen min og jeg, har planlagt at vi skal til Ottolenghis restaurant i Islington. Bord er bestilt forlengst. Han er vår yndlingskokebokforfatter, når vi ser bort fra den forfatteren av den italienske Sølvskjeen. Det skal bli interessant å kjenne hvordan maten egentlig skal være, om det er noen finesser vi få tips om. Og kanskje til og med kjøpe med oss noe fra butikken hans. Det har vi altså klart å planlegge. Og så har jeg planlagt å gå på Tate Modern. Men utover det, hva bør jeg absolutt ikke gå glipp av? Har du tips til bokhandler, tebutikker, antikvitetsbutikker, merkverdigheter,  markeder, gjemte perler? Jeg har to dager helt for meg selv, før vi drar hjem igjen på lørdag ettermiddag. Tips mottas altså med takk!

I am going to London this week, for a few days. I have not been there for 24 years, and then it was with a two year old in thow, we could not do so much except Mothercare and such shops. Now I will be on my own two entire days. Can you please tell me what I should not miss? Do you have a nice cafe, shop, restaurant, gallery, market, bookshop, anything, where you think I should go? I will be really grateful if you have some interesting places to tell me about !

Lizzie Allen, wallpaper

Big Ben by Chatia, Etsy


11 kommentarer:

  1. Hei. Jeg har for så vidt svart deg ang. boken på kommentaren din i min blogg, men her kommer det en gang til. Boken er godt skrevet med troverdige historier fra en kultur som er helt ukjent for meg. Historiene omhandler forskjellige mennesker i ulike samfunnslag og deres hverdagsliv og noen av personene flettes inn i hverandre. I tillegg liker jeg veldig godt noveller....

    Ang. tur til London. Tate modern har jeg vært på og det er et godt valg. Ellers så har bloggen Koselig koselig nettop vært i London. Ligger i min bloggrull...

    God tur..

    SvarSlett
  2. Masse god tur til London! Den restauranten høres veldig spennende ut. Når det gjelder mat, ta gjerne lunsjen på Camden marked en dag :) Butikken på Tate Modern er super, masse bøker og annet der.

    SvarSlett
  3. Hope you have a wonderful time - for me a 'must' is the Liberty Shop - the wonderful building itself, gorgeous things to buy including special one off arts and crafts goods, and a good restaurant as well. Address - Liberty, Regent Street.

    SvarSlett
  4. Hei Lise!
    Så bra! Håper du/dere skal få det kjempe koselig i London!

    Et sted jeg har blitt nysgjerrig på er ArtEco Galleri som er eid av den norske Kristin ( fra ArtEco blogg)
    Adrs. er
    ArtEco Gallery
    533 Old York Road
    London SW18 1TG

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk ikke dradd på det, men neste gang heller. Skal prøve å sjekke den ut

      Slett
  5. Hei Lise. Nå er jeg museumsmenneske som elsker museer. Tate er bra men jeg er også veldig glad i alle de andre som du finner i London. Det som er veldig bra er at museene - de fleste er gratis. Det er også viktig å prøve å bestemme seg for å se noe utstillinger, men ikke alt, det går ikke når man har tilmålt tid. Ang. shopping, da kan jeg ikke hjelpe deg.Jeg har shoppet mye i London, men har ingen favoritter egentlig. Riktig god tur heldige deg.

    SvarSlett
  6. sorry, dear lise, I have no tipps for you, but I wish you a wonderful time in swinging london! :-) mano

    SvarSlett
  7. Hei Lise!
    Nå er du sikkert i London og koser deg :)
    Håper du har fått med deg et marked eller to i tillegg til masse kunst og kultur!

    SvarSlett
  8. Hej vad kul att resa till London. Jag var där 1977 himla många år sedan. 2 lotter har du, länkar du blir det 3 lotter. Ha en fin kväll,kram Mimmi

    SvarSlett
  9. Hvordan var turen til london? Håper du hadde en fin tur tross skumle skikkelser!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!