søndag 12. august 2012

Vårt vakre land...

Jeg har fått klager! Nå er jeg lei av den kråka di, sa søstra mi. Kråka mi, det var forrige innlegg, "Crow" til og med. Vel, jeg skriver om det som ligger nærmest, tror jeg- og det var helga, ja vi er ikke helt ferdig en gang. Fredag ettermiddag reiste vi sørover, men livsnødvendighetene, som osthøvel, forsterker, sengetøy og teegg, blant annet, til sønnen vår som flytter sørover for å studere. Heldigvis og takk og pris, vi var velsignet med så utrolig flott vær! Mye fint å se, for den som ser!Og siden jeg bare var passasjer denne gangen, så jeg. Vanligvis, når vi reiser sørover, i alle fall hvis vi skal besøke søstra mi som bor i Gausdal, kjører vi Hjerkinn, Folldal, Venabygdfjellet. Og som  vanlig, vi stopper på Sohlbergs plass. Ja da, jeg har hatt innlegg derfra før, men nå er det nye bilder..

I got complaints, I am tired of this crow of yours, said my sister, it is time for you to update your blog! And she was right, of course. Last post was "Crow" from the drawing challenge, a week ago. But what to write about? This week end we have been driving from Trondheim, to Oslo, and back again. Fortunately we were blessed with excellent weather, and I used my camera all the time. The first place I want to show you, is from Sohlbergs plass. Sohlberg  painted one of Norways most well known paintings; "A Winther Night in Rondane". He must have stood almost where Sohlbergs place now is, a beautiful viewpoint facing the mountains called Rondane. The viewpoint is part of the National Tourist Routes in Norway.








De tre første bildene tok jeg fredag kveld, det siste tok jeg i dag. Jeg har fotografert med telefonen min, de to første med Camera+ app, de to nederste med Hipstamatic/ the three first photos are shot friday night, the last one sunday. I have used my phone, Camere+ and Hipstamatic.

Jeg skal begynne et nytt og bedre liv, har jeg tenkt,  og blogge litt oftere, trimme mer, spise mindre, være mer effektiv på jobb, gå mer på tur, osv. osv. Ja,ja. Høsten er snart her...

4 kommentarer:

  1. Hei, hei Lise :) Og takk for sist! Så fine bilder!!! Ja, nå blir jeg virkelig fristet til å ta samme vei sørover til uka. Klem fra meg :)

    SvarSlett
  2. Vår herlige Norge! Takk for at du deler disse bildene Lise : )

    SvarSlett
  3. Fantastiske bilder!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. It's so fresh and clean looking. I can imagine the air being good to take in deep breaths.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!