onsdag 7. mars 2012

Hva skal jeg finne på i dag da?

Det kalles vel tørke. Ikke skrivesperre, for da er arket, eller i dette tilfelle skjermen en slags fiende som man ikke greier å nærme seg. Nei da, det er ikke på det nivået. Men rett og slett, hva skal jeg skrive om? Min egen navlelo? Været? Bøker, filmer, barndom? Naboen? Folkeminne?Skal jeg fortsette å være snill, eller bli mer ilsk? Skal jeg skrive indignert om fersk fisk, eller mangel på det? Skal jeg la være å blogge? Jeg spørger kun, mitt kall er ei at svare, som salig Ibsen sa.

 Skrivetørken har avløst skrivekløen, det  har vel også sammenheng med at jeg ikke får gått til jobb for tiden, ingenting setter kreativiteten igang så godt som det å gå. Men er det ikke det ene, så er det det andre, jeg får ikke gått . Så her kommer en bønn om hjelp, hva skal jeg skrive om? Hvis jeg får tips, eller innspill, lover jeg at de fem neste innleggene skal være basert på det jeg får forslag om. Jeg gleder meg allerede! Bruk den fantasien jeg ikke har! Gi meg et bilde, et ord, en setning, hva som helst!

My river of words are now only a small little pool of water, soon to be completely dry. I do not know what to write about. It  is not like somethime with serious writers, they just cannot write sometimes, the paper is an enemy they cannot approach. Oh no, it is my fantasy that went completely dry. Shall I write about my own navel, books, films, my childhood, folklore, my travels; shall I still be a nice person, or shall I make my pen a bit sharper? Shall I stop blogging? I am asking, will you give me answers?


I am praying for your help! Please help, give me a picture, photo, a word, a sentence, anything, and I promise to write my next five (5) post after inspiration I will get from you. I am looking forward to it!





16 kommentarer:

  1. Det begynner slik: "Ikke overraskende hadde ho venta lenge for å få dette til."

    Gleder meg til å lese hva du finner på. Send meg et pip på mekkeme@dwale.com om du syns det var for kryptisk eller for lite.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tar utfordringen, men den vil ta litt tid

      Slett
    2. Jeg gleder meg :)

      Delta gjerne i Fritt fram hos meg også om du føler for det, prøver å finne på noe nytt hver uke (har nettopp begynt) http://fjepp.blogspot.com/2012/03/fritt-fram-nar-jeg-ser-ut-go-for-it.html

      Slett
  2. Hva med å bli med her? :

    http://www.egedenne.com/2012/03/mat-utfordring-raspeball-med-brunost.html

    ;)

    SvarSlett
  3. Kunne tenke meg at du skreiv noe om sofaer. Du har tydelige meninger og estetisk bevissthet, og sofaer er vanskelig.

    SvarSlett
  4. Hi Lise....here are some suggestions from me who doesn't want to see you quit writing!
    1. noises in the night
    2. colours of you true love's eyes
    3. make up some new words (nouns, verbs, adjectives.....whatever) and use them in a sentence or short story
    4. your most embarrassing moment
    5. why
    6. why not?
    7. a childhood memory
    8. your first grade teacher

    do these help? Take care and warm. xo

    SvarSlett
  5. Bildene du har lagt ut taler sitt språk. Du skal skrive om Tusten i Fuglane av Tarjei Vesaas

    SvarSlett
  6. Jeg er rimelig tørr i hjernen sjøl, så jeg har ingen gode forslag. Eller, kanskje du kan vise frem samlingen din av suppeboller og se om du får de på hodet akkurat som Emil fra Lønneberget?

    Det jeg egentlig ville si var at jeg har ikke fått takka deg for de fine pulsvarmerne jeg fikk i posten for en liten stund siden! Ai ai ai! Så, tusen takk! Kjempefine! Jeg har brukt dem noen ganger allerede. Nå blei det sånn at våren forsvant i Oslo, og i dag ser det ut som et julekort utenfor vinduet. Så man må ikke legge bort pulsvarmerne enda.

    SvarSlett
  7. Hej Lise!
    Hoppas din inspiration snart är tillbaka, du skriver ju så bra!

    Jag skulle vilja läsa om några speciella barndomsminnen du har, resor du varit på eller något om sevärdheter i din hemtrakt:)

    Klem Jenny

    SvarSlett
  8. Hei - jeg er jo rimelig tørr selv - men håper at du kommer på noe - liker jo godt dine hverdagsbetraktninger:)

    Ja, er ikke hummus godt - den jeg lagde nå sist var med appelsinsmak og med soltørket tomat:)

    Klem til deg!

    SvarSlett
  9. Digger bildene.

    Jeg vil du skal blogge om sujektiv virkelighet vs objektiv virkelighet.

    auchh,deep.
    :)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, det er vel ikke så enkelt å få til for en enkel sjel som meg

      Slett
  10. Hei! Her var det mange fine innspill og ideer! Du den senga.... det er senga til lillegutt som står bak mor, du ser den på det nederste biildet i innlegget mitt. Finfin fredag til deg Lise :)

    SvarSlett
  11. Skrivesperre er ikke noe gøy. Håper du får inspirasjonen tilbake snart.
    Jeg har også vekselvis dager med skrivesperre, og dager med skrivekløe. Når skrivesperren melder seg, er det bare å gjøre annet til jeg får inspirasjonen tilbake :)

    Hva med å skrive et innlegg om hva som inspirerer deg til å skrive?

    Ønsker deg en fin dag
    Klem Tonje

    SvarSlett
  12. Takk alle sammen! Jeg skal prøve å lage et innlegg til alle utfordringene, eller tipsene. Med et unntak, jeg føler ikke for raspeball med brunost. Men Ege Denne, det kan hende jeg skriver om ball (eller altså raspeball). Carole; thank you, I will try to write a post from everything suggested here. But it will take some time

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!