fredag 2. desember 2011

Adventspynt og helgebesøk

I dag har jeg hatt lang frokost sammen med min datter som kom i går, og i ettermiddag kommer også yndlingssvigersønnen. De kommer ikke hjem til jul, han har jo også foreldre som må få glede av å feire jul sammen med dem. Så nå blir det førjulsbesøk her i stedet. Og i den anledning har jeg gjort det jeg har planlagt å gjøre hver advent, men aldri dallet meg til å gjøre så tidlig, nemlig henge opp Georg Jensen-juleuroene mine. Ja her sier jeg mine, for jeg har fått dem i julegaver av mannen min i 19 år! Han var utrolig kry første gangen! Og jeg synes også at han var flink, enn å komme på slikt helt av seg selv! Han reiser mye, og i mange år har han passet på å kjøpe dem på vei hjem fra utlandet, om han har mellomlandet i København. Hvem trenger julegardiner når man har sånne?

My daughter is came yesterday, and my son-in-law is coming to day, for their pre-christmas visit.  As he also has parents that like to be together with them at christmas, they are not going to celebrate together with us this year. As it is, we are trying to do our best to give them some christmas feeling, and I have hung up my Georg Jensen christmas mobiles in our kitchen window. My husband started to buy them 19 years ago, he was very proud of himself the first time he gave me one for christmas present. They are rather expecive, but beautiful. And I do not need christmas curtains when I have those hanging in the window.







9 kommentarer:

  1. veldig fint pynt Lise! mye mye bedre enn Julegardiner , det er jeg helt enig i!
    kos deg med besøk : )

    SvarSlett
  2. Men er det SNØ jeg ser utenfor!!!!!!!!! Koselig!

    SvarSlett
  3. De var skikkelig fine og du har jo orden på været også. Det er akkurat sånt vært jeg forbinder med advent... ;-) Kjekt å se siden jeg ikke kan oppvise sånt vær her nede...

    SvarSlett
  4. Så fint i vinduet! Romantisk også - å få julepynt gjennom 19 år! Heldige dere som har snø. Her sør har vi grønt gress! Vurderte faktisk å slå plenen her om dagen he he.

    SvarSlett
  5. Det er snø som ligger der ja! Bildet er fra forrige helg, da var det snø som regnet bort på mandag. Og i natt kom det snø igjen, og det har snødd i hele dag. Men det blir nok ikke liggende, for det finnes ikke tele i bakken

    SvarSlett
  6. Disse var kjempefine, for en snill og omtenksom mann!! Kos deg masse med helgebesøk Lise :)

    SvarSlett
  7. Lekkert. Menn som får gode julegaveideer skal man ikke kimse av, spør du meg!

    SvarSlett
  8. For noen nydelige "julegardiner"! Smart å samle på disse.
    Selv gikk jeg til innkjøp av adventstake i denne serien i år. Den gamle var ikke til pynt og hygge lenger.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!