tirsdag 25. oktober 2011

Kinesiske mus - Chinese mice

Her velger jeg å være kryptisk. Et visst selskap i ... har tjent mye penger på mus. Så mye, at de prøver å kontrollere all annen framstilling av mus. Vel, de greier det jo til en viss grad. Slik at jeg nå for eksempel prøver å være så gåtefull at dette innlegget ikke blir guglebart.  Jeg har før skrevet om at vi har påført våre barn varige traumer ved å dra dem med til Skottland i alle ferier, til regn og tåke der, i stedet for å reise til Syden. Vel, vi dro til det andre kaller Syden en gang, og så kompenserte vi med en tur til Beijing, og en til Tokyo. Det burde jo telle med da, i traumeavverging. Da vi var i Beijing, kjøpte vi en del papirklipp. Mange fine, med pandaer og sommerfugler særlig. Men selveste skatten, rosinen i pølsa, det var denne med unevnelige mus og ender. Jeg var så redd for denne papirklippmappa at jeg gjemte den godt. Det var først nå i høst jeg fant den igjen, da hadde den vært borte i rundt ti år. Nå synes jeg det er på tide å dele dem med omverdenen!

I chose to be enigmatic here.I do not want this to be traced by a known searching company. A certain company in ... has earned a lot of money by mice. So much, that they are trying to control every picture with a mouse in it. I may have told you that we gave our children a rather traumatic childhood by dragging them along to the rainy Scotland every summer, while all their schoolmates went to The south as we call it here in Norway. The land with beaches and drinks with umbrellas. Anyway, we had some exceptions from this, once we went to Beijing, and once to Tokyo. Not a very bad compensation. When in Beijing, I bought some paper cuts. And among them, a real treasure, which I barely dare to share with you...







5 kommentarer:

  1. Ha ha, jeg begynte å lure på hva kinesiske mus egentlig var! Men de var jo stilige:)

    SvarSlett
  2. For noen fantastiske bilder! Utrolig morsomt!
    Kinesisk bildeklipp er så vakkert og delikat.

    Jeg rakk ikke å kommentere yatzy-innlegget ditt.
    Så morsomt at du blogger om yatzy. Vi spiller jo alltid yatzy med mor.
    Vi skriver opp når noen får en rekord.
    Eldste søstra mi ble feiret med medalje og diplom i fjor etter å ha beholdt rekorden på 599 poeng i hele 10 år! Like etter oppnådde den nest eldste søstra mi den nette poengsum av 600!
    Jeg har ikke en sjans i denne konkurransen.

    SvarSlett
  3. Hæ? Og wææo! Er de håndklippede? Eller, håndskjærte er vel mer riktig. Du trenger egentlig ikke svare på det, for jeg skjønner jo at det ikke er laserkutt. Eller eeer det det? Jeg skulle gjerne hatt en lasterkutter, for tiden kutter jeg en del for hånd. Jeg skjærer ut glansbilder jeg har lagd selv, en møkkajobb. Kanskje jeg kunne ansatt de som har skåret ut disse figurene, det ser veldig delikat ut!

    For en skatt! Jeg lurer på om du burde starte et lokalt museum. Suppebollen på hedersplassen så klart, som en egen Mona Lisa.

    SvarSlett
  4. Pia: jeg skrev om for sikkerhets skyld jeg:)))
    Jorun: Så artig med yatzykonkurranse som går over år da! Det ligger tydeligvis i slekta å like yatzy:)
    Linnosaurus: De er helt ekte håndklipte (eller hva vet jeg, kanskje skårne. Men jeg innbiller meg de bruker saks)Håper du viser glansbildene dine! Det gleder jeg meg til.Haha, suppebollen har gjort et uutslettelig inntrykk,skjønner jeg

    SvarSlett
  5. jeg mista innlegget for et eller annet grunn... tror blogger bloggroll går litt for sakte ... eller er det meg? uansett. du samler noe vinduderlige ting Lise! fint at du deler dem med omverden og dvs med meg og! ...men stakkars barn da! ; )

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!