mandag 31. oktober 2011

Halloween året rundt/ halloween the year around

Det er ikke noe så galt at det ikke er godt for noe, siden feiringa av halloween  har tatt så veldig av, bremser den litt for jula i butikkene. Men det er kanskje det eneste også? Jeg vet ikke helt hva jeg mener, jo jeg mener i alle fall at kommersialiseringen ikke bare er grei. Men siden jeg nå egentlig skal bare skrive om positive ting, kan jeg nå skrive at det var relativt positivt å ikke være hjemme i ettermiddag og kveld. Det var ikke utspekulert i det hele tatt, det ble nå bare slik. I Aberdeen er det et par kirker som er gjort om til utesteder. Jeg vet ikke helt hva jeg mener om det heller. Jeg mener vel at det er mest trist, kanskje. Jeg  husker ikke  navnet på den jeg besøkte sist jeg var i Aberdeen, kanskje noen av mine lesere vet? Man kan si de hadde gjort maksimalt utav det når det gjelder grøssende innredning, og jeg må innrømme at maten var helt grei, kanskje til og med god. Men som sagt,...

Nothing are so bad they are not good for anything, is a Norwegian proverb. Since the celebration of halloween is growing year for year, it at least does  the good thing that christmas stuff will not be in the shops before all the orange is gone. I do not quite know what I mean about it, too much ado about nothing, may be? In Aberdeen, there is a converted church, with halloween style the year around. I do not quite know what to mean about that, I think it is a bit sad, mostly









3 kommentarer:

  1. Uff! Jeg liker ikke at kirker blir utesteder. Blir de avvigslet på en måte? Det ser ut som orgelet fremdeles er på plass. Kunne de ikke blitt konsert- eller kulturhus?

    SvarSlett
  2. Godt spørsmål, jeg håper det

    SvarSlett
  3. Kirken må jo være helt perfekt som "scene" for Hallowen, men dette var dog en veldig spesiell bruk av kirken... Jeg trodde naboungene skulle komme i helgen, så da de kom i kveld hadde jeg spist opp det meste av gotteriene jeg kjøpte inn fredag :) God ny uke til deg Lise PS. håper keramikkskålen har kommet hel fram.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!