torsdag 1. september 2011

Smil og lutter glede

Har dere lagt merke til hvordan det er med smil, de varer? Når to venner møtes på gata, for eksempel, så snakker de sammen en liten stund, og når de går fra hverandre, så smiler de lenge etterpå. Venner er så kjekt å ha! I dag kom jeg på å tenke på Judith som kommer med fly fra Oslo i morgen, for at hun og jeg skal  ha vår avtalefestede helg sammen. Ja, jeg tenkte på det, og jeg kjente det i magen! Ren glede tok en liten saltomortale i magen. Jeg kjente i tillegg en barslig glede over at jeg fremdeles kan være så glad at jeg kjenner det i magen.

Jeg tror vi h har att denne helgen i 15 år, minst! Og den er helt ufravikelig, og med fast innhold: shopping, turer, god mat og drikke, og først sist, i mellom, og ikke minst: skravling!

Have you seen how long a smile can linger in a happy face? Say if to friends happen to meet each other in the street. They stop a while to talk, and then they go smiling from each other. I saw this to day in the town, it made me happy! It also make me so happy I actually felt it in my tummy to day; I am soooo loking forwart to tomorrow. My dear friend Judith will  spend the weekend together with me at our House in the Woods. We are always together the first week end in September! A nice tradition!

All photos from Meråker, Norway



6 kommentarer:

  1. Shopping? Og så legger du ut bilder på norsk fjellnatur? På nettet kanskje ;-)

    SvarSlett
  2. En liten oppklaring er vel nødvendig :), shoppingen foregår i Stjørdal. Bra butikker for damer i sin (nest)beste alder

    SvarSlett
  3. hei Lise! det er klart du er en person som kjenner gleden i magen ( og på hjertet) koselig tradisjon du har med venninna di. ha en deilig helg med mat og drikke og shopping og masse masse skravling : ) .... og så "sees" vi på mandag vi ; )

    SvarSlett
  4. ...glemte å si at bildene er herlige!

    SvarSlett
  5. Det høres ut til å være en helt fortreffelig helg! Sånn at man skravlet så mye at når man har reist fra hverandre, ja da kommer man på alt man glemte å si... *S*
    Nydelige bilder - kos dere - Liv

    SvarSlett
  6. Ja, nå er jeg hjemme igjen, det var en kjempekoselig helg! Vi rakk alt vi hadde tenkt!Og så var vi så heldige med været også, rundt 20 grader, og det begynte ikke å regne før vi satte oss i bilen for å dra hjem igjen!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!