fredag 13. mai 2011

To på tur


Det er nye tider for oss to nå! Vi er tilbake der vi startet, for snart 30 år siden, med oss to alene på tur, uten barn. Den intense småbarnperioden, som virket som den skulle vare for alltid, er over for lengst. Den varte slettes  ikke for alltid. Jeg skjønner ikke helt hva som skjedde, jeg er ikke helt sikker på når vi var ute av den heller.  Nå flyver vi avsted, nesten like mye som vi toget avsted da vi var helt unge. Tida da barna var med oss alltid, var ei fin tid. Så er jeg glad for at vi fortsatt har glede av å være sammen, vi to også.

Dette innlegget skrev jeg for noen dager siden, og så forsvant det helt. Jeg har prøvd å rekonstruere det, men teksten ble nok ikke helt den samme 

PS. Generelt er bildene min eiendom, men spesielt dette. Om du ønsker å bruke det, må du spørre først.
This photo is my property. If you want to use it, please ask first. 

9 kommentarer:

  1. Fint tekst, flott bilde! Jeg tenker ofte på at den han&meg tiden vil komme, så jeg prøver å nyte de herlige stundene selv om tidsklemma tar innersvingen sånn ganske ofte. Jeg er litt fraværende på blogg om dagen. PC'n gikk ned for telling! Så nå blir det blogging når jeg tar en aldri så liten pause der jeg jobber. Det vil si siste kvarteret av arbeidsdagen! Puh! Det er veldig krise, for blogging er hobbysyssel i ledige stunder. I tillegg skriver jeg på stor semesteroppgave som skal leveres i slutten av denne mnd. Nå lager jeg et aldri så lite innlegg på biblioteket. Før jeg skal gjøre dypdykk i faglitteraturen. Ha en god helg. Vi kommenteres.

    SvarSlett
  2. Fint bilde!
    Så du mener at denne trvale tiden med barn vil ta slutt...? hehe. Akkurat nå for tiden syns jeg alt er veldig veldig travelt, selv om ikke barna mine er veldig små lenger. Men det er mye å "stri" med for det. Samtidig går tiden fort, barna vokser så fort. Det føles for alltid, men jeg ser jo at de blir store. Og jeg prøver å nyte det. Men det blir fint å få tiden tilbake en gang også.

    SvarSlett
  3. Et magisk og fint bilde! Alt til sin tid, alle perioder har sin sjarm og utfordringer... Selv synes jeg også det er deilig med litt mere alenetid nå når jenta mi snart er 17, og det er derfor jeg får til til bloggen :) Ønsker deg en fortsatt fin søndag

    SvarSlett
  4. Fantastisk bilde! Bra for dere : )

    SvarSlett
  5. hmm-m. Hvor idylliske var kjøretur i northern great britain for 14-år gamle jenter? hilsen jentungen. men veldig fint bilde.

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelige kommentarer. Og til jentungen nederst; ja, jeg tar selvkritikk der! Men må bare minne om at vi både var i Beijing og Tokyo i tillegg til gråværsturer til Nord-England og Skottland!

    SvarSlett
  7. Jeg kom inn på bloggen din og det første jeg tenkte var 'Å, for et fint bilde på headeren!' og så leste jeg dette innlegget og tenker at det var et fint innlegg også :)

    SvarSlett
  8. Takk for hyggelig kommentar Kathleen!

    SvarSlett
  9. Jeg tittet innom tilfeldig,og må si at bilde er vakkert..teksten også. Heldige dere!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!