søndag 20. februar 2011

Jeg ønsker meg en rev

Ja bare tenk hva du vil du! Jeg mente en Barbro Tiller-rev jeg. Jeg synes reven er så fin, og Barbro M. Tiller har fanget den så godt i sin strek. For mange år siden var vi på utstilling. Jeg så et revebilde, av før nevnte Barbro, og mannen min så en lampe. Det forundrer meg fremdeles at det var han som vant. Jeg fikk ikke revebildet mitt! Det var virkelig noe som grov meg, så jeg bestemte meg for at en Barbro Tiller-rev, det skal jeg ha!


Omtrent slik var revebildet, bare i andre farger. Hun bruker nesten alltid geometriske figurer, og lager gjerne bilder der trekanter og firkanter omdannes til hus, rever og andre kjente motiver. Tiller er veldig leken, og det er umulig ikke å bli glad når man ser bildene hennes. 

For et par år siden var vi på tur til Åre, og der, like ved veien i ei skråning, stod det en rev, en skikkelig Barbro Tiller-rev, og kikket på trafikken. Da slo det meg hvor godt Barbro har grepet det karakteristiske i reven, men det trekanta hodet. Jeg ble skikkelig glad når jeg så den. 

Da jeg for ikke så veldig lenge siden, i alle fall ikke mer enn et par-tre år fylte et rundt tall, ønsket jeg meg penger så jeg kunne kjøpe et kunstverk.Og da ble det Barbro Tiller-maleri for alle pengene, og ja, for litt mer også. Jeg er så glad for at jeg endelig har fått meg et revebilde, bare se hvor fint det er: 


Vel, kjære leser, nå synes jeg ikke du skal være alt for pirkete og blånøye og påstå at det ikke er noen rev her. Det er nemlig det! Jeg ser stadig vekk det hvite i haletippen bak et av husa, jeg. Den flytter seg til og med, så en dag er den her, og en dag er den der. 

Ellers er reven en populær fyr, og det finnes utrolige mengder med rever i kunst og ellers. Se pinterestsida mi om rever, så får du et lite inntrykk, trykk  her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer!