onsdag 23. februar 2011

Harens år IV, Anne Siems

Det er så mange fantastiske kunstnere ! Stadig vekk snubler jeg over nye, som jeg faller for på et eller annet vis. Anne Siems er en av dem. Jeg kommer til å vise noen bilder av henne fremover. Mye av inspirasjonen har hun hentet fra botaniske og medisinske arbeider  fra eldre tider.Og hvorfor jeg liker dem? Jeg liker det lett absurde, jeg liker det vakre, jeg liker harer, jeg liker allusjonene til tidligere tider, med moderne tvist, jeg liker det tilsynelatende idylliske, som hentyder til noe ikke fullt så idyllisk. Anne Siems har alt av dette. Og samtidig som jeg liker det enkel, minimalistiske, liker jeg det som er nokså langt i den andre retningen. Denne gangen blir det harene.

Jenta med røde sko minner meg om  mummihistorien om Ninni som var usynlig fordi hun hadde bodd hos en slem tante. Ikke før mummifamilien viser henne at hun er noe verdt, blir hun synlig igjen. Her har Ninni begynt på veien tilbake.













To Anne Siems: Thank you for letting me feature your work!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer!