tirsdag 18. januar 2011

To søstre

Da vi var barn, ble vi fotografert ganske ofte. Ikke rart, så søte som vi var. Vi to eldste ble stadig vekk stilt opp, i bunader som mamma hadde sydd av rester og arvet tøy, eller i kjoler, også hjemmesydd. Hun var en kløpper til å sy, det var ingen som var finere enn oss. Det var vanlig at skjørtene var veldig korte, underlig nok. Særlig mange bilder ble tatt av oss to oppstilt i farmor sitt blomsterbed.  Katrine Kalleklevs bilder er egentlig inspirert av oss to, og fotograferingen av oss, tror jeg. Bare se selv;(de tre bildene med kattehoder: Copyright Katrine Kalleklev)



Det er jeg som har bistert eldstesøsterblikk





Av og til ble jeg fotografert alene også...

4 kommentarer:

  1. Hihi, så søte dere var da!:) Supre bilder av deg og din søster, morsomt at du klarer å veve inn mine bilder i historien også!

    SvarSlett
  2. Hei Katrine, bildene dine er så utrolig inspirerende. De trykker på minneknapper i meg, tror jeg, så historiene kommer poppende ut.Posituren på bildet med rosa kjoler ble mye mer tydelig enn det i svart-hvitt. Jeg stod midt i blomsterbedet til farmor med en gang. Jeg tror forresten at jeg må bestille Clara-bildet av deg.

    SvarSlett
  3. To søstre! Høh!!! Vi er da TRE!!!! Men jeg var enda mindre, og sikkert enda søtere! Ok, jeg var nok ikke det, men søster, det er jeg!

    SvarSlett
  4. Ta nå ikke sånn på vei, bildet med kattene heter to søstre. Og når du kom, var det ikke så mye oppstilling lenger, merkelig nok. I alle fall ikke i farmor sitt blomsterbed. Og egentlig tror jeg nok du var aller søtest, men mer som ei kattugle

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!