torsdag 20. januar 2011

Caroline, Li og Marie Antoinette

Noen ganger forelsker jeg meg pladask. Noen ganger fører det til ekte kjærlighet, og noen ganger er det bare et kortvarig svermeri. Helt i begynnelsen er der vanskelig å vite. Jeg kan forelske meg i ting også jeg. Og i bilder. Og de som lager dem. Og jeg kan få helt dilla. Mest av alt forelsker jeg meg i det litt ekstravagante, storslåtte, snåle, eventyrlige, det med glimt i øyet. Slik er det med Caroline Swift sine arbeider. Jeg synes hennes serviser er helt fantastiske. De er enkle, beskjedne, og elegante. Men det jeg virkelig pladasket for, er  kolleksjon som hun har kalt Tea Party Li Edelkoort. Den har dette glimtet som jeg faller og faller og faller for.

















 Hennes hjemmeside var  godt beskyttet for kopiering, så jeg kontaktet henne like godt for å spørre om jeg kunne få presentere hennes bilder. Og det fikk jeg, og en kjempehyggelig epostkorrespondanse har gått mellom oss. Jeg ble litt flat, da en av de riktig store bloggene har presentert henne i dag også. Men selvfølgelig, Caroline Swift er stor! Og så Li Edelkoort da, selveste trendguruen. Men hva var sammenhengen? Hun er heller ingen maksimalist, og jeg syntes kolleksjonen så litt mer Marie Anotinetteaktig ut enn LiEdelkoortig. Men så var de fantastisk morsomme kakefatene laget til en presentasjon de to skulle ha sammen. Og verden ble litt morsommere.

To Caroline; Thank you for letting me feature your work. And welcome to Norway!

Photos: Copyright Caroline Swift
De andre er fra filmen Marie Anotinette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer!